پیام شهروندان:
1- چرا هیچ نظارتی بر اصناف شهر نیست؟ فروشندگان هر قیمتی که دلشان بخواهد روی کالا می کشند و به وضعیت اقتصادی ما هیچ توجهی ندارند. وقتی اعتراض می کنیم در جواب ما می گویند که نمی خواهید بروید از مغازه دیگر خرید کنید. چرا تعزیرات جلو این گران فروشی ها را نمی گیرد؟
2- سوپر مارکت واقع در خیابان عبادی ظرف مدت یک هفته قیمت شکر را تا دوبرابر افزایش داده و چون تنها مغازه در این محدوده است معمولا بیشتر مردم به آن مراجعه می کنند و از سر مجبوری خرید می کنند. به تعزیرات هم شکایت کرده ایم ولی هنوز هیچ نتیجه ای نگرفته ایم.
3- از صنف خدمات لوازم جانبی تلفن همراه در محدوده آزادشهر، شکایتی به تعزیرات ارسال کردم، ولی چون نخواستم مشخصاتم در پرونده ثبت شود شکایتم را پیگیری نکردند. چرا باید هنگام شکایت، نام شاکی در پرونده شخص ثبت شود؟
پاسخ مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی:
در گزارش های مردمی، نیازی به ثبت مشخصات و آدرس کامل کاربر در سامانه وجود ندارد ولی در شکایت، مخاطب به ثبت مشخصات کامل و آدرس محل سکونت خود مکلف است .
جریمه ها در واحدهای اجرای احکام از طریق دستگاه های کارت خوان مستقر در اداره یا مراجعه به بانک ملی و با تحویل فیش بانکی اخذ می شود. به منظور تسهیل در پرداخت و مراجعه نکردن اشخاص به ادارات، امکان پرداخت وجوه از طریق دستگاه های سیار در محل تخلف نیز فراهم شده است.
از مصادیق تخلفاتی که در سازمان تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار می گیرد می توان به تخلفاتی اعم از گران فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت، نداشتن پروانه، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی و غیره اشاره کرد.
چنان چه شهروندی خواسته باشد در سازمان تعزیرات حکومتی طرح دعوا داشته باشد می تواند با مراجعه به اتحادیه صنفی مربوط طرح شکایت و از سوی اتحادیه به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند.